Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Jammen

Jamming sessies

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 7 months ago - 13 years 7 months ago #595 by Stoffel
Replied by Stoffel on topic Re:Jamming sessies
Hallo Peter,

Ik zou niet weten waarom het enkel voor gevorderden zou moeten zijn. Ikzelf zit ook in de paarse groep. Ik denk dat het eerder van belang is dat je je er mee bezig houdt, dan komt dat vanzelf. Op slag je slag kunnen houden (begint nu stilletjes aan ook voor mij). Zoals ik eerder tegen Dries zei (toen nog niets gepost was), ik ben ook niet super. Degenen die meer ervaren zijn weten dat ook wel, en helpen je ook waar nodig. Natuurlijk proberen de boel recht te houden en niet te saboteren, maar dat moet wel lukken.
-

Wat akkoordenprogressies betreft, voor mij is het gelijk wat we nemen. Ik heb hier wel een paar boekjes liggen met een aantal varianten op de blues progressies.
Ik ben momenteel een beetje aan het wroetelen met een paar akkoordenreeksen ('k zou eigenlijk eens een song willen tesamen knutselen, puur voor mezelf, zonder de pretentie te hebben te zeggen dat ik een songwriter ben, 't zal eerder een song wroetelaar zijn). Ik kan de akkoordenreeksen (zowel voor die bluesvarianten als voor het ene dingsje ik nu mee aan het wroetelen ben) eens doorzwieren naar de geïnteresseerden. Als elk zo een paar ideeen doorstuurt dan moet je toch wel ergens terrecht komen.
-

Rock, misschien best kijken om een paar riffs op te proberen te zetten. Boogie ritmes moeten volgens mij toch zeker ook te doen zijn. Iemand gedachten van hoe we dat best in elkaar boksen? Ik denk dat het eerder eens kijken en proberen zal zijn. Da's toch de indruk die ik zo krijg van Rock nummers. Een paar man die kijkt om een paar riffs te alterneren/verbeteren en dan daaruit een nummer distileerd. Voor mij niet gelaten.
-

Voorstel: we moeten toch nog kijken wat we gaan doen, en waar het te doen zal zijn. Maar al eens zelf met akkoordenreeksen wroetelen, strumming patterns etc.
Op voorhand het een en ander afspreken en dan de avond zelf daar eens de vrije loop in laten, je kan er toch van verschieten wat er allemaal uit kan komen.
Antony, misschien een idee om sectie in het forum daarvoor op te zetten.
-

Dan is het enkel nog een keer kijken voor een plaatsje waar dat mogelijk is. Gisterenavond er na de les eens over gesproken met Antony en hij vond dat ook een goed idee. Hij zei eens te informeren bij Tatti's of het daar mogelijk zou zijn, vooral omdat dat vroeger al eens was gebeurd. Een andere mogelijkheid is de Box natuurlijk, of misschien in de toekomst in Casa Da Musica (Antony, in dat geval maak dan aub dat er zeker een bar is - hint hint!!). Voor mijn part is het zelfs gewoon in een pavilioentje in 't bosje of ergens op de zeedijk op de zondagmorgen.
-

Een laatste iets dat we best ook bekijken is hoe we het praktisch regelen. een man of 4 of 5, maar dan afwisselen om de zoveel tijd als we met teveel zijn. Ik veronderstel toch dat we groot genoeg zijn om ons daarin te vinden.
Last edit: 13 years 7 months ago by Stoffel.

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 7 months ago #597 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Jamming sessies
Stoffel wrote:

Antony, misschien een idee om sectie in het forum daarvoor op te zetten.



U vraagt, wij draaien Christof! ;-)
Subforum "Jamsessies" vindt je nu onder events!

Ik kijk ook al uit naar deze jamsessies!
Iedereen die les volgt zal kunnen deelnemen!

Groetjes,
Antony

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 7 months ago #600 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Jamming sessies
Dus, als ik een jam organiseer, mag ik even een 'zoekertje' plaatsen in het subforum, om het maar zo te zeggen?

Omdat ik soms thuis - heb er redelijk plaats voor - eens een jam doe met Thomas ( misschien kennen sommige van jullie hem ). Altijd wel leuk, misschien kunnen er andere personen ook eens afkomen, als ze zin hebben.

Please Log in to join the conversation.

  • Sandman
  • Visitor
  • Visitor
13 years 7 months ago #601 by Sandman
Replied by Sandman on topic Re:Jamming sessies
Stoffel,

Ten volle akkoord met je voorstel.

En ik geloof ook dat het er op neer komt om samen te komen en gewoon de muziek proberen te 'voelen', dan zal alles wel vanzelf gaan.

Vond het dan ook een goed idee een 'zoekertje' te plaatsen wanneer een jam-session georganiseerd wordt. Uiteraard wel voldoende op tijd melden.

groeten,
Peter

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 7 months ago #602 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Jamming sessies
driesp wrote:

Dus, als ik een jam organiseer, mag ik even een 'zoekertje' plaatsen in het subforum, om het maar zo te zeggen?

Omdat ik soms thuis - heb er redelijk plaats voor - eens een jam doe met Thomas ( misschien kennen sommige van jullie hem ). Altijd wel leuk, misschien kunnen er andere personen ook eens afkomen, als ze zin hebben.


Ja hoor, Dries, knock yourself out! ;-)

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
12 years 1 week ago #1176 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Jamming sessies
Wie gaat morgen allemaal naar de jam?

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.324 seconds
Powered by Kunena Forum