Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Elektrische gitaar kopen, waar op letten

  • mentos
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 7 months ago #1257 by mentos
Hi all,

Ben een beginnend gitarist (1j), tot nu toe enkel op akoestische gitaar gespeeld. Ben van plan een elektrische gitaar aan te schaffen (nieuw of 2de hands) met een beperkt budget.

Waar moet je op letten?

Zijn er winkels waar je eens verschillende modellen mag vastnemen en proberen zonder aankoopverplichting?

Thanks,
Christophe

Please Log in to join the conversation.

  • RobinVanOostende
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1307 by RobinVanOostende
Replied by RobinVanOostende on topic Re:Elektrische gitaar kopen, waar op letten
hey hier zijn paar heeeeeeeeel goeie tips van de meest awesome youtuber over gitaren hehe


de tips die hij geeft zijn echt super!! vond het alleen jammer dat ik dit niet had gevonden voor ik men eerste gitaar heb gekocht daarom pas met de 2de succes hehe hoop dat dit iedereen beetje vooruit helpt :)

Please Log in to join the conversation.

More
nnbnbnnbnb 11 years 4 months ago #1310 by Joachim
lol :D

2:00 maybe you want a strat or whatever the hell... :D
3:00 apropriate amp..! (true story)
4:00 don't end up playing a guitar through an amp that isn't fit for purpose..
6:30 degelijke tuners...: amen.. (I prefer Schaller lockings)
7:00 wat betreft topkammen: dude heeft gelijk..

als je een beginner bent luister dan vooral, begin niet direct met houtsoorten af te schrijven of op te hemelen.. leer luisteren..

8:15 couldn't agree more..
11:30 another true story..

rest is commercial..

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #1311 by Joachim
of porbeer de docent gitaar mee te krijgen naar de winkel waar je je gitaar wil kopen.. good times!

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

  • Thiery
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1313 by Thiery
Replied by Thiery on topic Re:Elektrische gitaar kopen, waar op letten
Yes, dat laatste voorstel is goedgekeurd. Docent meevragen. Kan nooit misgaan. Zie hoe een pro een gitaar koopt :laugh:

In mijn geval: ooooh, shiny, gotta have...

Nee, serieus, er gaat niets boven gewoon gaan proberen in de winkel, en niet teveel luisteren naar een verkoper, want een verkoper is een verkoper in de eerste plaats, en muzikant in tweede plaats. Als ik zelf gitaren ga testen, is dat zonder dat er een verkoper in de buurt is om zijn mening op te dringen. Ik weet wat ik zelf leuk vind, kwa gevoel en klank, en dat is alles wat ik dan zoek. Een gitaar moet zingen, en daarmee is de sustain bedoeld. Een goede kwaliteit gitaar zingt, andere droddelen wat.

Ook zonder alle technische uitleg, ga je rap horen en vinden wat je zoekt, maar steek gerust wat tijd in de zoektocht. De zoektocht is zodoende nog meer plezier dan achteraf kopen, en er de rest van de tijd mee opgescheept zitten...

Please Log in to join the conversation.

  • mentos
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1314 by mentos
Replied by mentos on topic Re:Elektrische gitaar kopen, waar op letten
Bedankt voor de tips!

Wie kan mij nog enkele goeie adressen geven van winkels? Ik ken enkel Bruno's en Rudy's muziek shop in Oostende. Heb ook gehoord dat er in Roeselare een grotere winkel zou zijn, maar ben er nog niet geweest.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.310 seconds
Powered by Kunena Forum