Op 2 augustus 2013 heb ik mijn eerste gitaar (elektrisch) aangeschaft, zo'n instapmodelletje met alles erop en eraan, niet zeker wetend of dit wel iets voor mij zou zijn. Na wat gezoek online werd het me al snel duidelijk dat lessen volgen belangrijk is om de gitaar echt goed te leren beheersen. Zo ben ik terecht gekomen bij Gitaar Training Studio.

Na een eerste kennismaking met Antony (de leraar dus) wist hij direct welk vlees hij in de kuip had, waarna ik direct kon starten. Alle aspecten in het aanleren van de gitaar worden behandeld en door de persoonlijke begeleiding wordt er nauwlettend gekeken of je niets fout aanpakt. Zo kreeg ik na de eerste of tweede les al de raad om mijn plectrum anders en beter vast te houden. Dat was wel een week of twee wennen en een beetje vloeken ook maar nu ben ik enorm blij dat ik die raad heb opgevolgd.

De lessen op zich zijn zeer goed gestructureerd en zeer goed gedocumenteerd. Technieken, methodes, nummers (of delen van nummers) en theorie vind je terug in een duidelijke cursus. Alles komt aan bod en de belangrijkste zaken in de ontwikkeling als gitarist krijgen ook wat meer aandacht. Ook wordt er voldoende aandacht besteed aan het improviseren waardoor je de technieken en theorie direct kan toepassen in je eigen gitaarspel.

Alhoewel ik nog veel te leren heb kan ik zeggen dat ik dankzij de lessen bij Gitaar Training Studio Gent al enorme vooruitgang geboekt heb. Een goed team van lesgevers, aangename leerrijke lessen, ik zou het niet anders willen!

Koen Colle,
Gent