Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Ryan Bingham - Junky Star - CD review

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 7 months ago - 13 years 7 months ago #623 by Stoffel
Ryan Bingham - Junky Star - CD review was created by Stoffel
Een paar dagen geleden in de CD winkel een CD gekocht die op dat moment oplag.
Ryan Bingham - Junky Star. Derde album van deze 29 jarige gast, voor het eerst door T-Bone Burnett geproduceerd. In feite was die gast me volkomen onbekend.


Rustige muziek voor 's avonds laat als je nog eens rustig wil genieten van een goed glas whiskey in je zetel met een dikke sigaar (voor zij die smoren).Met de helft van de nummers met akkoestische gitaar ademt de CD die melancholiek uit die je in sommige midwest songs, Cohen of Cocker songs kan terugvinden.


Veel nummers met fingerpicking en arpeggio's, nummers met relatief eenvoudige akkoorden (voor zover ik kan horen), 't is zeker geen Joe Satriani of een Jimi Hendrickx, maar... met een eenvoud dat het je kippevel geeft.


De solo's zijn de enige stukken die gespijst zijn met bends of vibratos, maar 't is net het contrast met de eenvoud van de rest die de solo's echt tot hun recht laat komen. Het geheel wordt gewoon gesiert door dit geheel van eenvoud en contrast.


Om een voorbeeld te geven, het nummer Junky star is praktisch gans het nummer het spelen van 1 kwartnoot per maat. De song is gepeperd met een paar korte arpeggio's , en toch is het net de rust, het moment van de gespeelde toon en de stem die het nummer maken. Op sommige momenten doen de nummers me denken aan de 'Hurt' cover van Johnny Cash..


Het soort muziek waar je uren op je gemak kan naar zitten luisteren, met een schone rauwe stem en een heel goed gebruik van rust binnen de muziek. Sommige nummers hebben zelfs geen drumbegeleiding, 't zou me dan ook niet verwonderen moesten een paar van de nummers naar de Kampvuur Hall of Fame verhuizen.


Voor zij die eens op zoek zijn naar iets rustig en er de tijd voor hebben, stop eens in de platenwinkel en luister hier eens naar. Mijn gedacht is dat het zeker de moeite is. Ik moet zeggen dat deze Junky star me wel curieus maakt naar zijn eerste twee CD's.
Last edit: 13 years 7 months ago by Stoffel.

Please Log in to join the conversation.

  • Sandman
  • Visitor
  • Visitor
13 years 7 months ago #628 by Sandman
Replied by Sandman on topic Re:Ryan Bingham - Junky Star - CD review
Heb even via naar een paar stukjes van de nummers geluisterd, en die waren inderdaad zeer blues :-). Ook leuke teksten.

Voor zijn andere cd's kan je eventueel ook op amazon stukjes beluisteren.

Hieronder, eentje van zijn vorige cd.

www.amazon.com/gp/recsradio/radio/B000VD...&refTagSuffix=dp_img

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.251 seconds
Powered by Kunena Forum