Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Buddy Guy - >Living Proof

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #758 by Stoffel
Buddy Guy - >Living Proof was created by Stoffel
nnbnbDe nieuwste CD van Buddy Guy vandeweek gekocht, en 'k moet zeggen, 't is een bomme.

Een van de beste Blues CD's die ik liggen heb en hij zal zeker heel veel gespeeld worden. Voor het nummer 'Stay around a little longer' is BB King effentjes de studio ingestapt, voor 'Where The blues begins' was Carlos Santana bereidt mee te werken, en alhoewel beide songs meer dan voldoen aan alle verwachtingen met die twee erin, is het zelfs de kers op de taart nog niet. De songs zijn gewoon zo goed.

De eerste song '74 years young' begint rustig, zoals een oud peetje, maar dan na ongeveer anderhalve minuut sleurt Buddy je daar mee in een gitaarsolo waardoor je direct goesting hebt om naar huis te lopen en zelf je gitaar vast te nemen (check de link hieronder maar eens). En daarmee is het niveau van heel de CD gezet, er is geen nummer waar je geen goesting hebt om de shuffle mee te spelen. Veel herkenbare riffs en licks, maar de manier waarop ze worden gebracht doen het hem gewoon.

De songs gaan over Buddy's eigen leven en worden verteld met een zekere speelsheid.Hij reflecteerd over zijn eigen leven, en het feit dat hij een oud ventje is altijd op een echt aangename manier. 'Thank me Someday' gaat bv over het feit dat hij in zijn jeugd op een km van het huis moest gaan spelen omdat hij teveel lawaai maakte.

Er zit ook een instrumentaal nummertje in genaamd 'Skanky', en jawadde, dik de moeite.

Voor de bluesliefhebbers: werkelijk een aanrader, voor de anderen: echt een CD om de blues eens te ontdekken.

Last edit: 13 years 4 months ago by Stoffel.

Please Log in to join the conversation.

  • Kristof Vandenbussche
  • Visitor
  • Visitor
12 years 3 months ago #1081 by Kristof Vandenbussche
Replied by Kristof Vandenbussche on topic Re:Buddy Guy - >Living Proof
Ik heb hem ook liggen thuis... En ik ben het volledig met je eens, hij is bomme, :cheer:

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #1087 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Buddy Guy - >Living Proof
Vorige week in de Fnac meegenomen voor maar 7 euro... nog niet kunnen luisteren, maar ik ben benieuwd. Ik had zijn vorige plaat 'Bring 'em in', maar had het gevoel daar toch wat op mijn honger te zitten..

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.270 seconds
Powered by Kunena Forum