Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Hugh Laurie - Let Them Talk CD Review

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 1 day ago #872 by Stoffel
Hugh Laurie - Let Them Talk CD Review was created by Stoffel
Onlangs een nieuwe CD aangekocht na een aantal goede recensies gelezen te hebben: Hugh Laurie - Let Them talk.

Een acteur (Dr. House) die een CD maakt, zo zijn er wel meer geweest. En we gaan eerlijk zijn, meestal is het ook geen vetten. Maar hier las ik toch wel goede recensies. Uit nieuwsgierigheid toch eens de platenzaak binnengegaan en besloten om eens te luisteren.
En wat bleek? Wow, echt wel de moeite.

Voor het maken van de CD heeft Hugh zich in ieder geval omringd met stuk voor stuk serieuze kleppers van muziekanten. En daartussen speelt Hugh. En 't is zeker niet dat hij zich wegsteekt tussen een groepje van fantastische muziekanten. Hij speelt voornamelijk Piano, maar neemt ook de gitaar als percussie voor sommige nummers voor zijn rekening, en zoals het moet staat zijn spel op de voorgrond en verzorgen de anderen de support.

Zijn zang is bovendien verrassend aangenaam. Twee van de nummers werden niet zelf ingezongen en Tom Jones en Dr. John zijn de zangers van dienst. Zoals verwacht kan worden met een groep getalenteerde muzkanten worden de nummers goed gebracht, maar daar bovenop loopt de emotie gewoon van de nummers af.

De keuze van de nummers is op zijn minst te zeggen verrassend: veel van de nummers gaan terug naar de jaren dertig en zijn stuk voor stuk werkelijk bijzonder goede nummers, die ruimschoots de test des tijds hebben doorstaan. Bovendien werden ze voor een stuk herwerkt naar deze modernere tijden zonder aan de nummers afbraak te doen.

Dit is een CD voor wie op zoek is naar die jaren dertig Jazz/blues zonder het gekraak van de grammofoon. Ook zij die graag de piano blues/jazz spelen/horen of naar een sterke emotionele plaat zoeken komen zeker aan hun trekken. De CD staat met 15 nummers bomvol met werkelijk zeer voortreffelijke nummers en blijft na het aflopen van de CD nog nazinderen.

Voor mij was dit werkelijk een ontdekking. Het is niet een plaat die voor iedereen is weggelegd, maar als debuut is dit werkelijk ijzersterk. Voor wie graag muziek hoort is het wel een absolute aanrader om op zijn minst eens te luisteren. Als ik het niet doe, dan zal de plaat je wel overtuigen.
Ik kan alleen maar hopen dat er meer van dat volgt.

Songlist:

St. James Infirmary
You Don't Know My Mind
Six Cold Feet
Buddy Bolden's Blues
Battle of Jericho
Swanee River
The Whale Has Swallowed Me
John Henry
Police Dog Blues
Tipitina
Winin' Boy Blues
They're Red Hot
Baby, Please Make a Change
Let Them Talk

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 1 day ago #873 by Antony
Ben benieuwd naar de cd na je review, thanks for posting Stoffel! ;-)
St. James Infirmary is een top nummer! Brian Setzer heeft een uitstekende cover van dit nummer.
Op youtube vind je ook een schitterende versie van The White Stripes:

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.158 seconds
Powered by Kunena Forum