Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Bare Knuckle Pickups

More
12 years 2 months ago #1105 by Antony
Bare Knuckle Pickups was created by Antony
Hey,

Omdat een gitaar met humbucker-pickups in mijn collectie ontbreekt, ben ik even wat opties aan het bezien ivm. een costum guitar... meer daarover later, ik zal een overzichtje posten van alle merken die ik overwogen heb.

Ik wou alvast even een merk van pick-ups delen die ik sterk overweeg in de gitaar: Bare Knuckle Pickups.

Je vind hun site hier: bareknucklepickups.co.uk (Hand-wired pickups uit de U.K.)
Ik heb al verschillende zeer goede reviews gehoord en gelezen over deze pickups.

btw. Joachim die lessen geeft op donderdag en zaterdag is importeur voor deze pickups, als je ze dus wilt testen etc...

Indien je 'into' guitar gear bent, check even de specificaties, soundclips, etc. op de site.
Grtz,
Antony

Please Log in to join the conversation.

  • Nir
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1106 by Nir
Replied by Nir on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Ja, 't schijnt dat deze pickups heel erg de moeite zijn!

Als ik nog wa geld over heb zal'k een setje Bare Knuckle single coils in mijn strat laten plaatsen denk ik.

Ooh een custom gitaar met humbuckers!
Dan zal je de volgende jam verplicht zijn om Sweet Child 'o Mine te spelen, haha :laugh: !

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #1109 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Lijken inderdaad goed te zijn.

Denk dat het een beetje overwounded PAF replica's zijn. Klinkt zowiezo "vet".
En de riff raff lijkt me de max.

Maar bij heel dat verhaaltje hoort natuurlijk een goede amp en speakers, want dat maakt zeker meer dan de helft van je sound. ;) ( brits )
Last edit: 12 years 2 months ago by driesp.

Please Log in to join the conversation.

  • Nir
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1110 by Nir
Replied by Nir on topic Re:Bare Knuckle Pickups
en vooral niet te verwaarlozen: Goede sound zit hem voornamelijk in de vingers, de oren en in uwzelven :) .

'k weet het , het is cliché maar ik zweer hier toch bij, heb al gitaristen zien spelen met het meest crappy materiaal dat je je kan voorstellen en die dan toch ongelooflijk goed klonken!

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1111 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Das zeker waar, maar omgekeerd ook. Met een crappy gitaar en een crappy transistorversterker zal je nooit het geluid kunnen neerleggen die je in je hoofd hebt (altans ik toch), maar een goede gitarist zal hier inderdaad mee overweg kunnen.

Heel bekende sounds á la AC/DC zit zeker in de vingers, maar heeft enorm veel te maken met de juiste gear, en dat is bij die mannen zeer piekfijn gekozen !

SRV ook toch bv, da's puur techniek en in de handen, maar als je van een goeie strat eens de actie een eind omhoog draait, dikke snaren legt en op een fender vibrolux aansluit dan begint het al een heel eind te klinken. En vooral, met je materiaal goed af te stellen komje ook al een stuk verder !

Als je soms hoort hoe slecht gitaren geintoneerd zijn of constant ontstemmen, dan heeft het ook niet veel zin.

Allez, dat zijn althans mijn bevindingen, omdat 'k zelf ook nogal kieskeurig ben in sounds :p

Please Log in to join the conversation.

  • Nir
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1112 by Nir
Replied by Nir on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Begrijp me niet verkeerd, gear is een belangrijk element!
Ik speel ook graag op goed materiaal en kan zeker niet beweren dat ik geen
gearfreak ben:)
Gitaren,pedaaltjes,amps,... tijd (en vooral geld) dat er daar al ingekropen is:lol:
En zoals je zelf zegt, de goede afstelling en de intonatie van de gitaar... is iets
wat ik uiterst belangrijk vind (tot het obsessieve toe...)

Hetgeen ik gewoon veel zie is dat er veel gitaristen vooral bezig zijn met de gear terwijl ze vergeten dat goed spelen er komt door veel te oefenen en veel te luisteren.

Een slechte speler zal een slechte speler blijven, zelfs al speelt hij met de beste gitaren,pedalen,amps....

Wat ik ook ondertussen ook geleerd heb is om niet zo erg te focussen op de gear van je helden, je¨kan dit als inspiratiebron nemen maar uiteindelijk gaat het toch om je eigen sound te creëren, niet? Hetgeen dat in je hoofd zit, zoals je zelf zegt.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.298 seconds
Powered by Kunena Forum