Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Bare Knuckle Pickups

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #1113 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Da's zeker waar. Ben van mezelf ook gaan inzien dat 'k teveel met materiaal bezig ben, en eigenlijk te weinig met het spelen.

Ben nu gewoon meer gaan oefenen ( ja, oefenen inplaats van spelen) en dat zie je al rap aan je spel.

Jammergenoeg zijn er al zoveel sounds gecreerd om je eigen sound te maken. Zeker als je zoals ik het liefst pure sounds hoort, weinig of geen pedalen en een singlechannel amp. Tja dan ben je al rap ten einde en moet je het doen met vibrato :p
Last edit: 12 years 2 months ago by driesp.

Please Log in to join the conversation.

  • Nir
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #1114 by Nir
Replied by Nir on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Awel! Is dat niet fantastisch:P ? Dan ben je er al, kan je je gewoon concentreren op het spelen!

Neen, sound is iets heel persoonlijks en is veranderlijk in de tijd.
Wat ik vroeger wilde horen que "mijn gitaarsound" interesseert mij nu niet meer en hetgeen mij nu interessert zal later waarschijnlijk weer iets anders worden...

Maar dat is ook juist het leuke er aan:laugh:
Last edit: 12 years 2 months ago by Nir.

Please Log in to join the conversation.

More
nnbnbnnbnb 12 years 2 months ago #1118 by Joachim
Replied by Joachim on topic Re:Bare Knuckle Pickups
Mee eens, het is zo smaak gericht dat zoiets als 'dit is het beste' in feite niet bestaat..

Is een Strat beter of een Tele of een Les Paul? Voor de één wel en de ander niet. Hetzelfde met pickups, maar ik moet wel zeggen, nu ik enige gitaren heb voorzien van bv. die Bare Knuckles, dat er plotseling een heel nieuw segment opengaat vanuit de gitaar zelf.

Overlaatst een Gibson LP custom voorzien van BKP's en daar sloeg je gewoon van achterover. Super gitaar, zalige sound en eenmaal de pickups vervangen was het de hemel op aarde :)

Sound zit zeker in je vingers, maar persoonlijk vind ik dat een goede sound uit je gear inspirerend werkt. Goeie gear met killer sound daagt mij uit om nieuws te gaan proberen en de hele boel naar een nieuwe level te brengen. Snap je wat ik bedoel?

Belangrijk is om je eigen sound en feel te creëren. Ik sluit me volledig aan bij het niet 'kopiëren' van de gear van je helden. Je laten inspireren ok, maar als je exact dezelfde gear hebt ga je hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde klank krijgen. Kan zelfs soms dik tegenvallen..

tot zover my 2 cents voor nu.. :)

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.152 seconds
Powered by Kunena Forum