Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Tips om je eigen songs te schrijven

More
13 years 6 months ago #704 by Antony
nnbnbOp de website van zangeres/voice teacher Adrianne Osbourne vind je geregeld goeie tips omtrent optreden, plankenkoorts, etc.

Hier vind je alvast een aantal waardevolle tips omtrent het schrijven van je eigen songs: performancehigh.net/latest-singing-tip/2...-to-write-songs.html

Please Log in to join the conversation.

  • Stefaan
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #718 by Stefaan
Replied by Stefaan on topic Re:Tips om je eigen songs te schrijven
Leuke tips! Ik wil er nog 2 bij zetten.

Wanneer je gaat voor een commerciële of eerder 'catchy' song, gebruik dan voor je refrein/catch phrase simpele, alledaagse woorden of uitdrukkingen. Blijven gewoon beter hangen bij mensen.

Om een voorbeeld te nemen: een band die het een tijdje geleden heel vaak deed was Staind met nummers als "It's been a while" en "outside"


Als gitarist er ook nooit van uit gaan dat je het beste riff die je ooit hebt gevonden morgen nog herinnert -> altijd opnemen als je denkt dat het goud is :)

Please Log in to join the conversation.

  • Sandman
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #719 by Sandman
Replied by Sandman on topic Re:Tips om je eigen songs te schrijven
In mijn songs / gedichten probeer ik steeds persoonlijke voornaamwoorden van de eerste/tweede graad te gebruiken (ik / jij).

Op die manier spreek je de persoon rechtstreeks aan, of identificeert de luisteraar / lezer zich met hetgeen verteld wordt. Dit laat ik dan gepaard gaan met een bepaald gevoel geprojecteerd uit de tekst.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.294 seconds
Powered by Kunena Forum