Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Speed trainer

  • Benjamin Gaytant
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
10 years 7 months ago #1403 by Benjamin Gaytant
Speed trainer was created by Benjamin Gaytant
Hey,

hier vind je een metronoom die de "speed training" functie heeft. dit heeft mij indertijd heel goed geholpen om toonladders in te oefenen.
er schuilt echter een addertje onder het gras wanneer het niet goed gebruikt word.
begin op een tempo waar je de toonladders op een juiste beheerste manier kan spelen, zonder fouten en perfect in ritme, en bouw op tot 10 bpm hoger dan begintempo. eens je dit ge'mastered' hebt, leg je het begintempo bij het vlugste wat je vorige keer aankon en bouw je weer op tot 10bpm.

je kan ook instellen na hoeveel tellen de tempoversnelling intreedt en hoeveel stappen er word versneld, maak het jezelf niet te moeilijk en maak vooral de stappen niet te groot (vb 5 bpm)

gebruik dit wijs en je zult verbaasd zijn van de resultaten!

bestdrumtrainer.com/st/

Please Log in to join the conversation.

More
nnbnbnnbnb 10 years 7 months ago #1405 by Joachim
Replied by Joachim on topic Re:Speed trainer
Ja, super interessant!

Die ga ik in de les techniek een keer gebruiken!

Gebruik je die nu nog om mee te oefenen? Een metronoom helpt heel erg om 'scherp' te blijven vind ik. Maar tegelijk ook een vervelend geluid :laugh:

Maar goe, no pain no gain ;)

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

  • Benjamin Gaytant
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
10 years 7 months ago #1406 by Benjamin Gaytant
Replied by Benjamin Gaytant on topic Re:Speed trainer
Ik gebruik dit niet meer genoeg om eerlijk te zijn :-)

metronoom is saai geluid, maar als je met guitar pro werkt (waar ik de speed trainer heb leren gebruiken) kan je gewoon een drumke uittappen en laten afspelen, klinkt al heel wat leuker ;-)

denk dat je online ook wel iets dergelijk moet vinden met drumsamples die het wat leuker maken, maar voor beginners zou ik toch het saaie geluidje aanraden, is belangrijk om perfectie te bekomen bij het aanleren, dit wordt later dan automatisme en een groot voordeel als je moet spelen zonder drums of met loops of met delay pedaal.

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #1407 by Joachim
Replied by Joachim on topic Re:Speed trainer
't is waar.. Maar niet iedereen is een freak als wij die uren per dag gaan toonladders zitten oefenen en onszelf gek laten maken door dat metronoom geluidje..
:laugh:
Dit is de perfecte tool voor 'normale' mensen denk ik :laugh:

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #1410 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Speed trainer
Voor de leerlingen die bezig zijn met het opbouwen van snelheid op de gitaar, volgende 'speed building' strategieën werken zeer goed.

De artikelen werden geschreven door Tom Hess (Rhapsody of Fire) waar ik vorige augustus bij studeerde in Chicago.

www.tomhess.net/Articles/HowToPracticeForMaximumSpeedPart1.aspx

Eenmaal je je techniek wat verbeterd hebt is het soms ook een goed idee om alle remmen los te laten. Zo zul je ervaren hoe het voelt om snel te spelen (ook al klinkt het op dit moment nog slordig). Lees meer in dit artikel: www.tomhess.net/Articles/HowToPracticeForMaximumSpeedPart2.aspx

Please Log in to join the conversation.

  • Benjamin Gaytant
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
10 years 7 months ago #1412 by Benjamin Gaytant
Replied by Benjamin Gaytant on topic Re:Speed trainer
Dit lijkt me meer dan de moeite waard om te proberen! (eerste link v tom hess)
1 vraagje, hoelang duurt 1 session?

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.304 seconds
Powered by Kunena Forum