Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Events

workshops 2011

  • Nir
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 5 months ago #763 by Nir
workshops 2011 was created by Nir
Hoi iedereen,

Laat ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Nir en binnenkort start ik bij de Gitaar Training Studio als leerkracht gitaar en basgitaar. Nu, Antony en ik hadden het er over dat het misschien interessant zou zijn om ook workshops aan te bieden aan de geïntresseerden onder jullie. Ik vroeg mij dus af wat jullie graag eens in de praktijk zouden willen te zien krijgen?
Hoe jullie willen dat de workshops gevormd zullen zijn (demonstratief of eerder interactief)?
Mijn specialiteiten gaan eigenlijk uit naar alles wat blues en roots muziek is.

Enkele voorbeelden van thema's waar ik zelf al aan gedacht heb:

- Bespreking en demonstratie van de verschillende bluesstijlen (chicago ,delta , texas,..)

- Workshop slidegitaar
- Bespreking technieken van bekende spelers (SRV,Clapton,John Mayer,Peter Green,etc.)
- Rockabilly gitaar
-etc.

Graag jullie mening en tot binnenkort!

Groeten

Nir

Please Log in to join the conversation.

  • Sandman
  • Visitor
  • Visitor
13 years 5 months ago #764 by Sandman
Replied by Sandman on topic Re:workshops 2011
Hoi Nir,

Ik ben zeker geïnteresseerd in workshops, maar dan wel interactieve workshops en geen demonstratieve.

Voorkeur mbt 'blues', gaat uit naar AC/DC, Clapton, ...

Ik vind het ook steeds leuk om iets op papier mee te krijgen, zodat oefeningen of dergelijke thuis kunnen worden voortgezet.

Hopelijk met deze mijn bijdrage te hebben geleverd.

Groeten,
Peter

Please Log in to join the conversation.

  • Stoffel
  • Visitor
  • Visitor
13 years 5 months ago #765 by Stoffel
Replied by Stoffel on topic Re:workshops 2011
Hallo Nir,

Ik zal zowieso geïnteresseerd zijn in de meeste workshops. Maar wat me zeker zou interesseren is het volgende:

- Workshop gitaaronderhoud
- Workshop Slidegitaar
- Workshop Phrasing en note selection: welke noten zijn wanneer te spelen: voorbeeld root targetting, hoe een bepaalde phrase bij een bepaalde chord hoort (bv. hoe is een vamp of een phrase bv gerelateerd aan een bepaalde chord: wordt eerst de chord gekozen en op basis daarvan de Vamp/phrase opgebouwd, of juist niet. Dit is eerder een theoretische uiteenzetting, maar ik hoop dat dat toch op een praktische manier kan aangebracht worden.
- Aangezien je voorstelt om een aantal bluesartisten te bespreken: Muddy Waters.
- Workshop Bekende riffs en/of songs.

Please Log in to join the conversation.

  • Stefaan
  • Visitor
  • Visitor
13 years 5 months ago #766 by Stefaan
Replied by Stefaan on topic Re:workshops 2011
oew, die slide gitaar zou ik misschien ook wel zien zitten

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.115 seconds
Powered by Kunena Forum