Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Vibrato en string bending

  • Sandman
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #726 by Sandman
Vibrato en string bending was created by Sandman
Hey,

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen 'Vibrato' en 'String bending'? :unsure:

Zoals ik het begrijp (maar helemaal niet zeker of dit juist is), komt het hierop neer:
Bij vibrato wordt de snaar omhoog geduwd en opnieuw omlaag voordat je naar een andere noot gaat en bij string bending wordt deze enkel omhoog geduwd?

Klopt deze theorie (gebaseerd op de pijltjes, bij string bending slechts één pijltje omhoog en bij vibrato zie ik er eentje bij die omlaag gaat).

Graag jullie mening!

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #727 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Vibrato en string bending
Sandman wrote:

Hey,

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen 'Vibrato' en 'String bending'? :unsure:

Zoals ik het begrijp (maar helemaal niet zeker of dit juist is), komt het hierop neer:
Bij vibrato wordt de snaar omhoog geduwd en opnieuw omlaag voordat je naar een andere noot gaat en bij string bending wordt deze enkel omhoog geduwd?

Klopt deze theorie (gebaseerd op de pijltjes, bij string bending slechts één pijltje omhoog en bij vibrato zie ik er eentje bij die omlaag gaat).

Graag jullie mening!


Hey Peter,

Goeie vraag.
Bij bends duwt men de snaar omhoog (en soms brengt je hem terug naar beneden: bend & release). Vibrato is en opeenvolging van bends en wordt vaak gebruikt om de noot langer te kunnen aanhouden of een "menselijk" aspect aan je gitaarspel te geven.

Dit is echter moeilijk uit te leggen in tekst.
Onder je leerlingenmenu vind je nu een sectie "Training Videos", als je hierop klikt zie je 2 videos waarin ik alle aspecten over het opdrukken van snaren (of string bends) uitleg.
Indien er nog iets niet duidelijk is, shoot!

Groetjes,
Antony

Please Log in to join the conversation.

  • Sandman
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #730 by Sandman
Replied by Sandman on topic Re:Vibrato en string bending
Thanks Antony,

Zoals gewoonlijk: zeer uitgebreid en duidelijk uitgelegd.

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #731 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Vibrato en string bending
Sandman wrote:

Thanks Antony,

Zoals gewoonlijk: zeer uitgebreid en duidelijk uitgelegd.


Your welcome! ;-)

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.102 seconds
Powered by Kunena Forum