Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

SG + Bigsby.... HOT OR NOT?

  • Larskeuh4
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #795 by Larskeuh4
SG + Bigsby.... HOT OR NOT? was created by Larskeuh4
Hey all,
K' heb met de feestdagen een SG gekocht :laugh:. Ik hou wel van de look van de SGs uit de jaren 70, waar er standaard een Bigsby op stond, vandaar dat ik misschien ook een Bigsby op de mijne wil. Ikzelf vindt het wel nice!
Voor de bevestiging is er een speciaal systeem zodat je niet moet boren: Vibramate . Wat vinden jullie...HOT OR NOT?

SG 70s met bigsby:


Nieuwe SG met bigsby:
Last edit: 13 years 4 months ago by Larskeuh4.

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #799 by driesp
Replied by driesp on topic Re:SG + Bigsby.... HOT OR NOT?
Ben ook aan het kijken om 'n bigsby op m'n gretsch te zetten ;)
Vind dat wel iets hebben. Als je niet moet boren, is dat zeker te doen. Vind je het niets, kan hij er nog altijd af.

Edit: O wat is die laatste sg zo mooi. Er ligt er zo eentje bij Bruno's geloof ik, een SG classic. Wel zonder bigsby.
Last edit: 13 years 4 months ago by driesp.

Please Log in to join the conversation.

  • Larskeuh4
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 4 months ago #801 by Larskeuh4
Replied by Larskeuh4 on topic Re:SG + Bigsby.... HOT OR NOT?
driesp wrote:

Ben ook aan het kijken om 'n bigsby op m'n gretsch te zetten ;)
Vind dat wel iets hebben. Als je niet moet boren, is dat zeker te doen. Vind je het niets, kan hij er nog altijd af.

Edit: O wat is die laatste sg zo mooi. Er ligt er zo eentje bij Bruno's geloof ik, een SG classic. Wel zonder bigsby.


Inderdaad heel mooi hè. Die dat bij Bruno lag was inderdaad zo eentje, maar toen ik ong. een maand geleden bij hem eens ging horen voor een SG, was hij al verkocht. Maar ik wou toch een model met humbuckers.:lol:

Please Log in to join the conversation.

  • Larskeuh4
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 3 months ago - 13 years 3 months ago #819 by Larskeuh4
Replied by Larskeuh4 on topic Re:SG + Bigsby.... HOT OR NOT?
Ik weet eigelijk niet goed wat ik wil... Ook SGs met vibrolas vind ik zeer mooi! :cheer:
Maar over dit vibratosysteem lees je wel eens slechte comentaren. Ze zijn naar het schijnt zeer broos en stug, vanwege het feit dat ze eigenlijk geen veer hebben, maar gewoon een gebogen stuk metaal dat je plooit. (Zeker geen dive-bombs mee doen dus:silly:)
Ze zijn ook redelijk moeilijk te vinden en zijn ook redelijk duur. Er bestaan wel fake versies, van Allparts , maar daar staat geen Gibson logo op:unsure:. Ook voor de vibrola komt er binnenkort een Vibramate . De échte (oude) Gibsons zijn wel duur.


Eigenlijk vind ik de vibrola mooier en beter passen op een SG. Als je vibrola zegt denk je meteen aan SG (ik toch). Als je Bigsby zegt denk ik eigelijk meer aan Gretsch ofzo. Maar op die ene foto vind ik die Bigsby ook wel heel mooi.
Wat vinden jullie: Bigsby of Vibrola (of geen van beide:unsure: )?????? Oordel zelf:






k Heb ook al nieuwe knoppen voor mn SG besteld. Zulke zoals in deze foto's te zien. (vintage look;) )
Last edit: 13 years 3 months ago by Larskeuh4.

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 3 months ago #820 by driesp
Replied by driesp on topic Re:SG + Bigsby.... HOT OR NOT?
Is te zien wat je wilt natuurlijk, wil je hem werkelijk gebruiken?
Zo'n gibson vibrola zou ik niet aanraden. Je blijft uren bezig met stemmen. Die dingen zijn ook niet gemaakt om (veel) te gebruiken, je moet er een heel goeie topkam voor hebben, en wanneer je zadels van je brug niet heel glad zijn krijg je binnen de kortste keren gebroken snaren.

Bovendien moet je voor die vibrola 2gaten boren in je top. Als je die er dan later weer afhaalt, blijf je die gaten voor altijd zien


groeten

Please Log in to join the conversation.

  • Larskeuh4
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 3 months ago - 13 years 3 months ago #821 by Larskeuh4
Replied by Larskeuh4 on topic Re:SG + Bigsby.... HOT OR NOT?
Zou hem inderdaad wel gebruiken (maar nu ook niet superveel), maar dat van die stemmingsproblemen en van die topkam en brug heb ik ook gelezen bij de Bigsby. Op sommige forums raden ze voor bij een Bigsby "nut sauce" of zelfs een roller bridge aan. Anderen raden dan weer locking tuners aan... Maar zo n vibrola kan toch niet veel bewegen of heb ik het verkeerd voor? Heb nog nooit één gebruikt.

Maar voor die gaten is het geen probleem hoor: zo n vibramate monteer je in de gaten van je stopbar en op de vibramate monteer je de vibrola. (zelfde principe als bij Bigsby).

Zal nog wat wachten denk ik...
Last edit: 13 years 3 months ago by Larskeuh4.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.142 seconds
Powered by Kunena Forum